 |
Általános
és középiskoláit Győrben végezte el, majd Pécsre került a tanárképző főiskolára,
ahol orosz-történelem szakos tanárként végzett. Férjével ott ismerkedett meg,
házasságot 1970-ben kötöttek. Férjével rövid időre Győrbe költöztek a szülei
lakásába. 1974-ben megszületett kislányuk. Még ebben az évben Maglód-Nyaralóra
költöztek, ahol férje körzeti orvosként kezdte el pályafutását. A Nyaralói
Iskolában pedagógushiány miatt Sereg Gyula igazgató kérésére - a GYES-t megszakítva
- beállt tanítani. Gyakorlatilag azóta folyamatosan dolgozik pedagógusként
Maglódon. Ladányi János igazgató áthelyezését kérte a Központi Iskolába, ahol
orosz-történelem szakos tanárként dolgozott tovább. 1988-ban, miután Ladányi
János váratlanul külföldre távozott, Zsuzsát megválasztották a Központi Iskola
igazgatójának. |
|
A
rendszerváltást követően új erővel fogott az iskola átszervezéséhez.
1994-ben, - Bezzegh István polgármester sugalmazására - a képviselő-testület
a második fordulóban nem választotta meg újra a Központi Iskola vezetőjének.
A patthelyzetet követően indulatok szabadultak el, a pedagógusok, a szülők
és a képviselők részéről. "Ki legyen az igazgató Maglódon?"
címmel cikk jelent meg a Népszabadságban 1994. június 25-én. Úgy érezte, hogy
az MSZP választási győzelme kavart bele a maglódi iskolaválasztásba
-
írta a lap. A történteket azóta feldolgozta magában, nem futamodott meg,
ott maradt iskolájában
a katedra mellett és a tanításban leli örömét.
1998-ban második diplomáját
szerezte meg, a Budapesti Műszaki Egyetem Pedagógiai Tanszékén közoktatási
vezetői szakon. Egy gyermeke van. Dr. Móczár Katalin háziorvos átvette
az orvosi praxist édesapjától, aki a Bt-ben alkalmazottként
dolgozik.
Dr.
Móczár Istvánné Sereg Gyula volt igazgató
emléktáblájának avatásán, 1993. július 4-én
|
 |
|
|
Dr.
Móczár Istvánné 30 éves jubileumi
elismerése 2002. augusztus 30-án |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Főiskolásként a 400 ágyas klinikánál Pécsett |
Tanáravatása 1972-ben, Pécsett.
(Távolban az ajtó jobb oldalán, férje, Móczár István) |
Pedagógusok az ünnepség előtt
a tanáriban |
Kőbalta a neolitikumból |
A téma a Római
Birodalom bukása (2000) |
A téma a Római Birodalom bukása (2000) |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Emberiség
az őskorban
(2001) |
Emberiség
az őskorban
(2001) |
 |
 |
|
|
|
|
Zsuzsa osztályával a 6B-vel |
Elismerő
oklevél |
|
|
|
|
|
Új
iskolaigazgató, új koncepcióval
A tudásért meg kell dolgozni
(Pest megyei
Hírlap, 1989. augusztus 30. szerda) |
 |
Még
a nyár elején pályázatot hirdetet a Maglódi Nagyközségi Tanács az általános
iskola igazgatói állás betöltésére. A pályázat anyagából, a szakmai önéletrajzból
kiderült, hogy erre a legalkalmasabb jelölt dr. Móczár Istvánné. A nevelőtestületi
értekezlet - titkos szavazással, hatalmas szavazattöbbséggel - javasolta az
igazgatói állás betöltésére. A legutóbbi tanácsülésen pedig rendkívüli módon,
közfelkiáltással kinevezték e fontos posztra.
A
határozottságával tiszteletet parancsoló, rendkívül megnyerő modorú és minden
szavával, cselekedetével hatalmas belső energiáról tanúskodó tanárnő
a pécsi tanárképző főiskola orosz-történelem szakán szerzett tanári oklevelet.
1974 óta tanít Maglódon.
Szóban és tizenkét gépelt oldalon meghatározott új vezetési koncepciója
miatt voksoltak tanártársai rá. Elképzelései megvalósítása esetén, szinte
forradalmasítja a csaknem 1 ezer 200 maglódi gyerek tanítási programját.
Megkérem Móczárnét, mondjon néhány szót vezetési programjáról:
- Pályázatomban világosan kifejtettem: az iskolai munka, az oktatás, a nevelés
a jövőnket, mindannyiunk jövőjét alapozta meg, és abban nyeri el igaz értelmét,
hogy a múlt értékei és a jelen erőfeszítései egyesülnek benne. Az új oktatási
törvény a korábbinál lényegesebben nagyobb feladatokat és önállóságot
ad az általános iskolának, de kívánok élni azzal a lehetőséggel is, hogy alakuljon
ki az iskola sajátos autonóm arculata. |
 |
2001-ben osztályával
|
 |
 |
Zsuzsi 5/B osztályával |
Osztály alulnézetben |
|
|
|
- Sok szülő és gyerek óhaja, hogy több idegen nyelvet szeretnének tanulni.
Ennek jelenleg jogi akadálya van, mert a kormányzati szervek jelenleg nem
tudják lehetővé tenni, hogy egyszerre ennyi nyelvet oktassunk. Többirányú
terveink vannak, erről most korai beszélni. De ha valaki tud ajánlani szakképzett
nevelőt, szívesen látjuk magunk között, akkor azonnal beindítjuk az oktatást.
- A munka és személyi feltételeket hogyan oldják meg?
-
Technikai eszközeinket a korszerűbb oktatásnak megfelelően gyarapítjuk a fenntartó
szervek és a szülők támogatásával. Javítjuk az oktatási feltételeket, a nevelőknek
jobb munkakörülményeket teremtünk belső átalakításokkal. A szakos ellátottság
az alsó tagozatban teljes, a felső tagozaton a jelenlegi szaktanárlétszámot
növelni kívánjuk. A tanács több szolgálati lakást és egyéb szociális kedvezményeket
nyújt a pedagógusok számára. Minden olyan törekvést segíteni kívánok, amely
a nyugodt légkörű, jó hangulatú tantestület kialakítását célozza.
|
|
 |
|